Monday, February 9, 2015

MINGGU 6 (2015)


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2015

PENGAJIAN AM TING.6 RENDAH / SEJARAH T4
 

MINGGU 6

Tarikh
02.02.2015 (Isnin)
Kelas
6RK2
Masa
08.15pg-09.25pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar

 
Tarikh
02.02.2015 (Isnin)
Kelas
6RS
Masa
11.30pg-12.40tgh
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar

 
Tarikh
03.02.2015 (Selasa)
Kelas
6RK2
Masa
07.05pg-08.15pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar

 
Tarikh
03.02.2015 (Selasa)
Kelas
4K5
Masa
09.45pg-10.20pg
Subjek
Sejarah
Tajuk
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 
        1.3 : Proses Pembentukan Tamadun
        1.3.2 : Tamadun Indus        
Objektif P&P
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyenaraikan ciri-ciri Tamadun Indus.
ii) Menghuraikan sumbangan Tamadun Indus.
Hasil Pembelajaran
Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan Tamadun Indus.
Pengetahuan Sedia Ada
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
ABM
Buku teks, buku  rujukan dan papan hitam.
Aktiviti
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
Nilai patriotisme
Masyarakat berorganisasi.
KBKK
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
Refleksi
60% pelajar dapat menjawab soalan latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.

 
Tarikh
03.02.2015 (Selasa)
Kelas
4MPV
Masa
10.55pg-11.30pg
Subjek
Sejarah
Tajuk
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 
        1.3 : Proses Pembentukan Tamadun
        1.3.2 : Tamadun Mesir Purba          
Objektif P&P
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyenaraikan ciri-ciri Tamadun Mesir Purba.
ii) Menghuraikan sumbangan Tamadun Mesir Purba.
Hasil Pembelajaran
Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan Tamadun Mesir Purba.
Pengetahuan Sedia Ada
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
ABM
Buku teks, buku  rujukan dan papan hitam.
Aktiviti
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
Nilai patriotisme
Masyarakat berorganisasi.
KBKK
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
Refleksi
60% pelajar dapat menjawab soalan latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.

 
Tarikh
04.02.2015 (Rabu)
Kelas
6RK2
Masa
09.45pg-10.55pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar

 
Tarikh
05.02.2015 (Khamis)
Kelas
6RS
Masa
08.15pg-09.25pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar

 
Tarikh
05.02.2015 (Khamis)
Kelas
6RK2
Masa
10.20pg-11.30pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar


Tarikh
06.02.2015 (Jumaat)
Kelas
6RS
Masa
08.15pg-09.25pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar


Tarikh
06.02.2015 (Jumaat)
Kelas
4K5
Masa
09.40pg-10.40pg
Subjek
Sejarah
Tajuk
Membuat latihan Bab 1.
Objektif P&P
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Mengulangkaji Bab 1.
ii) Membuat latihan Bab 1.
Hasil Pembelajaran
Membolehkan pelajar menjawab soalan latihan Bab 1 dengan baik.
Pengetahuan Sedia Ada
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
ABM
Buku teks, buku  rujukan dan papan hitam.
Aktiviti
Guru memberi latihan kepada pelajar.
Nilai patriotisme
Masyarakat berorganisasi.
KBKK
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
Refleksi
70% pelajar dapat menjawab soalan latihan dengan baik. 30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.

 
Tarikh
06.02.2015 (Jumaat)
Kelas
4K5
Masa
10.40pg-11.40pg
Subjek
Sejarah
Tajuk
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 
        1.3 : Proses Pembentukan Tamadun
        1.3.2 : Tamadun Indus        
Objektif P&P
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyenaraikan ciri-ciri Tamadun Indus.
ii) Menghuraikan sumbangan Tamadun Indus.
Hasil Pembelajaran
Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan Tamadun Indus.
Pengetahuan Sedia Ada
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
ABM
Buku teks, buku  rujukan dan papan hitam.
Aktiviti
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
Nilai patriotisme
Masyarakat berorganisasi.
KBKK
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
Refleksi
70% pelajar dapat menjawab soalan latihan dengan baik. 30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.

 

 

 

No comments:

Post a Comment