Monday, February 2, 2015

MINGGU 5 (2015)


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2015


PENGAJIAN AM TING.6 RENDAH /SEJARAH T4
 

MINGGU 5

Tarikh
26.01.2015 (Isnin)
Kelas
6RK2
Masa
08.15pg-09.25pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar


Tarikh
26.01.2015 (Isnin)
Kelas
6RS
Masa
11.30pg-12.40tgh
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar

 
Tarikh
27.01.2015 (Selasa)
Kelas
6RK2
Masa
07.05pg-08.15pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar


Tarikh
27.01.2015  (Selasa)
Kelas
4K5
Masa
09.45pg-10.20tgh
Subjek
Sejarah
Tajuk
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 
        1.1 : Masyaraka Prasejarah dan Makna Tamadun
        1.2: Ciri-ciri Tamadun (Sambungan)        
Objektif P&P
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Memahami ciri-ciri masyarakat prasejarah.
ii) Menerangkan konsep tamadun.
iii) Menyenaraikan ciri-ciri tamadun.
Hasil Pembelajaran
Membolehkan pelajar menerangkan konsep tamadun dan menyenaraikan ciri-ciri tamadun.
Pengetahuan Sedia Ada
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang masyarakat prasejarah.
ABM
Buku teks, buku  rujukan dan papan hitam.
Aktiviti
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
Nilai patriotisme
Masyarakat berorganisasi.
KBKK
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
Refleksi
Tedapat pelajar yang masih belum dapat menyenaraikan ciri-ciri tamadun.


Tarikh
27.01.2015  (Selasa)
Kelas
4MPV
Masa
10.55pg-11.30pg
Subjek
Sejarah
Tajuk
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 
        1.1 : Masyaraka Prasejarah dan Makna Tamadun
        1.2: Ciri-ciri Tamadun (Sambungan)        
Objektif P&P
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Memahami ciri-ciri masyarakat prasejarah.
ii) Menerangkan konsep tamadun.
iii) Menyenaraikan ciri-ciri tamadun.
Hasil Pembelajaran
Membolehkan pelajar menerangkan konsep tamadun dan menyenaraikan ciri-ciri tamadun.
Pengetahuan Sedia Ada
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang masyarakat prasejarah.
ABM
Buku teks, buku  rujukan dan papan hitam.
Aktiviti
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
Nilai patriotisme
Masyarakat berorganisasi.
KBKK
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
Refleksi
Terdapat pelajar yang masih belum dapat menghuraikan ciri-ciri tamadun dengan lebih terperinci.


Tarikh
27.01.2015 (Selasa)
Kelas
6RS
Masa
11.30pg-12.40tgh
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar


Tarikh
28.01.2015 (Rabu)
Kelas
6RK2
Masa
09.45pg-10.55pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar

 
Tarikh
28.01.2015 (Rabu)
Kelas
4K5
Masa
10.55pg-12.05tgh
Subjek
Sejarah
Tajuk
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 
        1.3 : Proses Pembentukan Tamadun
        1.3.1 : Tamadun Mesopotamia          
Objektif P&P
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyenaraikan ciri-ciri Tamadun Mesopotamia.
ii) Menghuraikan sumbangan Tamadun Mesopotamia.
Hasil Pembelajaran
Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan Tamadun Mesopotamia.
Pengetahuan Sedia Ada
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
ABM
Buku teks, buku  rujukan dan papan hitam.
Aktiviti
Guru memberi penerangan dan kuiz kepada pelajar.
Nilai patriotisme
Masyarakat berorganisasi.
KBKK
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
Refleksi
60% pelajar dapat menjawab soalan kuiz dengan baik. 20% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.


Tarikh
28.01.2015 (Rabu)
Kelas
6RS
Masa
08.15pg-09.25pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar


Tarikh
28.01.2015 (Rabu)
Kelas
6RK2
Masa
10.20pg-11.30pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar

 
Tarikh
29.01.2015 (Khamis)
Kelas
6RS
Masa
08.15pg-09.25pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar


Tarikh
29.01.2015 (Khamis)
Kelas
6RK2
Masa
10.20pg-11.30pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar


Tarikh
30.01.2015 (Jumaat)
Kelas
6RS
Masa
08.15pg-09.25pg
Subjek
Pengajian Am
Catatan
Pelajar belum mendaftar


Tarikh
30.01.2015 (Jumaat)
Kelas
4K5
Masa
09.40pg-10.40pg
Subjek
Sejarah
Tajuk
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 
        1.3 : Proses Pembentukan Tamadun
        1.3.2 : Tamadun Mesir Purba          
Objektif P&P
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyenaraikan ciri-ciri Tamadun Mesir Purba.
ii) Menghuraikan sumbangan Tamadun Mesir Purba.
Hasil Pembelajaran
Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan Tamadun Mesir Purba.
Pengetahuan Sedia Ada
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
ABM
Buku teks, buku  rujukan dan papan hitam.
Aktiviti
Guru memberi penerangan dan kuiz kepada pelajar.
Nilai patriotisme
Masyarakat berorganisasi.
KBKK
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
Refleksi
60% pelajar dapat menjawab soalan kuiz dengan baik. 20% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.

 
Tarikh
30.01.2015 (Jumaat)
Kelas
4MPV
Masa
10.40pg-11.40pg
Subjek
Sejarah
Tajuk
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 
        1.3 : Proses Pembentukan Tamadun
        1.3.1 : Tamadun Mesopotamia          
Objektif P&P
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyenaraikan ciri-ciri Tamadun Mesopotamia.
ii) Menghuraikan sumbangan Tamadun Mesopotamia.
Hasil Pembelajaran
Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan Tamadun Mesopotamia.
Pengetahuan Sedia Ada
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
ABM
Buku teks, buku  rujukan dan papan hitam.
Aktiviti
Guru memberi penerangan dan kuiz kepada pelajar.
Nilai patriotisme
Masyarakat berorganisasi.
KBKK
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
Refleksi
60% pelajar dapat menjawab soalan kuiz dengan baik. 20% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.

 

No comments:

Post a Comment