RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/SEJARAH T4
MINGGU 16
Tarikh | 16.04.2012 (Isnin) |
5S2 | |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.2: Nilai Keharmonian Antara Manusia Dengan Alam Sekitar |
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
| |
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Keharmonian Antara Manusia Dengan Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 17.04.2012 (Selasa) |
5S5 | |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.4: Nilai Kemapanan Alam Sekitar |
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
| |
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kemapanan Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 17.04.2012 (Selasa) |
5K6 | |
Masa | 10.20pg-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.4: Nilai Kemapanan Alam Sekitar (Latihan) |
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
| |
Hasil Pembelajaran | Membuat latihan dengan baik dan memahami peraturan dan undang-undang alam sekitar. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kemapanan Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 17.04.2012 (Selasa) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Awal Dan Perkembangannya Di Makkah 4.2: Ciri-ciri Keperibadian Nabi Muhammad s.a.w. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan ciri-ciri keperibadian dan mengisahkan riwayat hidup Nabi Muhammad. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang maksud jahiliah dan ciri-cirinya dari segi sistem sosial. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, nota dan latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Kepimpinan agung untuk kesejahteraan ummah. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 70% pelajar memahami topik yang diajar. 30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 18.04.2012 (Rabu) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 08.15pg-08.50pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Ceramah Antidadah |
Tarikh | 18.04.2012 (Rabu) |
5S2 | |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.4: Nilai Kemapanan Alam Sekitar (Latihan) |
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
| |
Hasil Pembelajaran | Membuat latihan dengan baik dan memahami peraturan dan undang-undang alam sekitar. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kemapanan Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 19.04.2012 (Khamis) |
5S5 | |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.4: Nilai Kemapanan Alam Sekitar (Latihan) |
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
| |
Hasil Pembelajaran | Membuat latihan dengan baik dan memahami peraturan dan undang-undang alam sekitar. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kemapanan Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 20.04.2012 (Jumaat) - CRK |
Tarikh | 21.04.2012 (Sabtu) – Kursus Pengajian Am |
No comments:
Post a Comment