RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/SEJARAH T4
MINGGU 14
Tarikh | 02.04.2012 (Isnin) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan 2.4: Nilai Tanggungjawab Terhadap Keluarga (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai mengekalkan tradisi kekeluargaan. |
ABM | Buku teks. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Tanggungjawab Terhadap Keluarga. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 03.04.2012 (Selasa) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.1: Nilai Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai tanggungjawab terhadap keluarga . |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 03.04.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 10.20pg-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.1: Nilai Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 03.04.2012 (Selasa) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 3: Tamadun Awal Asia Tenggara 3.2: Pengaruh Agama Hindu dan Buddha Dalam Kerajaan Awal a) Sistem Pemerintahan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menyatakan pengaruh Hindu Buddha dalam sistem pemerintahan dan pentadbiran. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kerajaan maritim. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Menghargai dan memelihara warisan bangsa.. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 04.04.2012 (Rabu) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 09.05pg-09.55pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 3: Tamadun Awal Asia Tenggara 3.2: Pengaruh Agama Hindu dan Buddha Dalam Kerajaan Awal a) Kesenian Dan Kesusasteraan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan pengaruh agama Hindu Buddha dalam kesenian dan kesusasteraan. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang pengaruh Hindu Buddha dalam sistem pemerintahan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Menghargai dan memelihara warisan bangsa.. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 04.04.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 10.10pg-11.10pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.1: Nilai Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai tanggungjawab terhadap keluarga . |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 05.04.2012 (Khamis) |
5S5 | |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.2: Nilai Keharmonian Antara Manusia Dengan Alam Sekitar |
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
| |
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Keharmonian Antara Manusia Dengan Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
No comments:
Post a Comment