RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/SEJARAH T4
MINGGU 13
Tarikh | 26.03.2012 (Isnin) |
Kelas | 5K1 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan 2.3: Nilai Mengekalkan Tradisi Kekeluargaan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai hormat dan taat kepada anggota keluarga. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Mengekalkan Tradisi Kekeluargaan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 26.03.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 2: Peningkatan Tamadun 2.3: Sumbangan Tamadun 2.4: Kemunculan Agama dan Ajaran Utama dunia |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menyatakan dan menghuraikan sumbangan tamadun dan kemunculan agama dan ajaran utama di dunia. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang aspek peningkatan ta madun dari aspek seni bina, bahasa dan kesusasteraan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Keharmonian dan kesejahteraan negara. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 26.03.2012 (Isnin) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan 2.3: Nilai Mengekalkan Tradisi Kekeluargaan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai hormat dan taat kepada anggota keluarga. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Mengekalkan Tradisi Kekeluargaan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 27.03.2012 (Selasa) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 07.05pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan 2.4: Nilai Tanggungjawab Terhadap Keluarga |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai mengekalkan tradisi kekeluargaan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Tanggungjawab Terhadap Keluarga. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 27.03.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 10.20pg-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan 2.4: Nilai Tanggungjawab Terhadap Keluarga (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai mengekalkan tradisi kekeluargaan. |
ABM | Buku teks. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Tanggungjawab Terhadap Keluarga. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 27.03.2012 (Selasa) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 3: Tamadun Awal Asia Tenggara 3.1: Bentuk-bentuk Kerajaan Awal a) Kerajaan Agraria |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menyatakan ciri-ciri kerajaan agraria. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang agama dan ajaran utama di dunia. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Berbangga dengan aset negara. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 28.03.2012 (Rabu) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia Latihan Bab 2 |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar membuat latihan bab 2 dengan baik. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kerajaan agraria. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Masyarakat berorganisasi. |
KBKK | Menjana idea |
Refleksi | 50% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 50% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 28.03.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan 2.4: Nilai Tanggungjawab Terhadap Keluarga |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai mengekalkan tradisi kekeluargaan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Tanggungjawab Terhadap Keluarga. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 29.03.2012 (Khamis) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan 2.4: Nilai Tanggungjawab Terhadap Keluarga (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai mengekalkan tradisi kekeluargaan. |
ABM | Buku teks. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Tanggungjawab Terhadap Keluarga. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 30.03.2012 (Jumaat) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 09.40pg-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.1: Nilai Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai tanggungjawab terhadap keluarga . |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 30.03.2012 (Jumaat) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 10.40pg-11.40pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 3: Tamadun Awal Asia Tenggara 3.1: Bentuk-bentuk Kerajaan Awal b) Kerajaan Maritim |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menyatakan ciri-ciri kerajaan maritim. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang agama dan ajaran utama di dunia. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Berbangga dengan aset negara. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
No comments:
Post a Comment