RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/SEJARAH T4
MINGGU 15
Tarikh | 10.04.2012 (Selasa) |
5S5 | |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.3: Nilai Kemapanan Alam Sekitar |
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
| |
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kemapanan Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 10.04.2012 (Selasa) |
5K6 | |
Masa | 10.20pg-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.2: Nilai Keharmonian Antara Manusia Dengan Alam Sekitar |
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
| |
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Keharmonian Antara Manusia Dengan Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 12.04.2012 (Khamis) |
5S5 | |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.3: Nilai Kemapanan Alam Sekitar |
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
| |
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kemapanan Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 13.04.2012 (Jumaat) |
5K6 | |
Masa | 09.40pg-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.3: Nilai Kemapanan Alam Sekitar |
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
| |
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kemapanan Alam Sekitar. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 13.04.2012 (Jumaat) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 10.40pg-11.40pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Awal Dan Perkembangannya Di Makkah 4.1: Ciri-ciri Masyarakat Arab Jahiliah (sambungan) 4.2: Kehidupan Nabi Muhammad s.a.w sebelum Menjadi Rasul |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliah dan mengisahkan riwayat hidup Nabi Muhammad. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang maksud jahiliah dan ciri-cirinya dari segi sistem sosial. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, nota dan latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Bersemangat kekitaan dan kepimpinan agung untuk kesejahteraan ummah. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 70% pelajar memahami topik yang diajar. 30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
No comments:
Post a Comment