RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/PEMULIHAN BAHASA MELAYU T4/PENGAJIAN AM T6AK4
MINGGU 34
Tarikh
|
18.08.2014 (Isnin)
|
Kelas
|
5K2
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
Menjawab soalan latihan ulangkaji
|
Tarikh
|
18.08.2014 (Isnin)
|
Kelas
|
5K9
|
Masa
|
09.45pg-10.55pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
Menjawab soalan latihan ulangkaji
|
Tarikh
|
19.08.2014 (Selasa)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Esei: Malaysia memutuskan untuk menjalinkan hubungan dengan semua negara tanpa mengira ideologi. Perincikan bentuk-bentuk hubungan yang dijalinkan Malaysia dengan negara lain.
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan kehendak soalan esei.
ii) Memperincikan bentuk-bentuk hubungan yang dijalinkan oleh Malaysia dengan negara lain.
iii) Membuat latihan esei dengan baik.
|
Hasil Pembelajaran
|
Membuat latihan esei dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang peranan PBB.
|
ABM
|
Buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran dan latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai saling membantu dan bekerjasama.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
20.08.2014 (Rabu)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Alih Bentuk Komunikasi
- Graf Bar Kompaun
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan kehendak soalan.
ii) Mentafsir graf bar kompaun tersebut.
iii) Membuat latihan dengan baik.
|
Hasil Pembelajaran
|
Membuat latihan dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang PBB.
|
ABM
|
Buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran dan latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai saling membantu dan bekerjasama.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
50%pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 50%pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
20.08.2014 (Rabu)
|
Kelas
|
4K6
|
Masa
|
08.15pg- 09.25pg
|
Subjek
|
Pemulihan Bahasa Melayu
|
Tajuk
|
Tatabahasa (Peribahasa).
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran pelajar dapat:-
i) Memberi contoh peribahasa.
ii) Menyatakan maksud peribahasa yang diberi.
iii) Membuat latihan dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang membetulkan kesalahan ejaan.
|
ABM
|
Buku teks, papan hitam, buku rujukan.
|
Aktiviti
|
Perbincangan, membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai bertanggungjawab.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
20.08.2014 (Rabu)
|
Kelas
|
4K7
|
Masa
|
10.55pg- 12.05tgh
|
Subjek
|
Pemulihan Bahasa Melayu
|
Tajuk
|
Tatabahasa (Peribahasa).
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran pelajar dapat:-
i) Memberi contoh peribahasa.
ii) Menyatakan maksud peribahasa yang diberi.
iii) Membuat latihan dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang membetulkan kesalahan ejaan.
|
ABM
|
Buku teks, papan hitam, buku rujukan.
|
Aktiviti
|
Perbincangan, membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai bertanggungjawab.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
50% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 50% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
21.08.2014 (Khamis)
|
Kelas
|
5K9
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
Membuat perbincangan soalan latihan ulangkaji
|
Tarikh
|
21.08.2014 (Khamis)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
11.30pg-12.05tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Alih Bentuk Komunikasi
- Graf Bar Komponen
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan kehendak soalan.
ii) Mentafsir graf bar komponen tersebut.
iii) Membuat latihan dengan baik.
|
Hasil Pembelajaran
|
Membuat latihan dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang alih bentuk komunikasi graf bar komponen.
|
ABM
|
Buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran dan latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai saling membantu dan bekerjasama.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
60%pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40%pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
22.08.2014 (Jumaat)
|
Kelas
|
5K2
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
Membuat perbincangan soalan latihan ulangkaji
|
Tarikh
|
22.08.2014 (Jumaat)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
10.40pg-11.40pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Pembentangan Esei
2.3: Isu Dan Cabaran: Sosial dan Budaya
a) Isu keganasan
b) Isu Pencerobohan
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan isu keganasan seperti isu Bangsamoro, isu kaum Rohingya, isu perkauman di Selatan Thailand dan isu Rakyat Palestine.
ii) Menghuraikan isu pencerobohan tentera Sulu di Lahad Datu, PATI dan isu Pelarian di Malaysia.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menghuraikan isu keganasan dan isu pencerobohan.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang alih bentuk komunikasi berkaitan dengan graf bar komponen.
|
ABM
|
Buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Pembentangan dan Sumbangsaran.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai sikap keterbukaan dan nilai toleransi.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar berminat dengan topik yang dibentang dan aktif dalam sesi soal jawab.
|
No comments:
Post a Comment