RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/SEJARAH T4/PENGAJIAN AM T6RK5
MINGGU 36
Tarikh
|
03.09.2012 (Isnin)
|
Kelas
|
6RK5
|
Masa
|
09.45pg-10.55pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Bab 8: Mahkamah Khas dan Badan Pengadilan Lain
8.1: Mahkamah Khas (Raja-raja)
8.2: Mahkamah Syariah
8.3: Mahkamah Kanak-kanak
8.4: Mahkamah Tentera
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan tentang jenis-jenis mahkamah yang terdapat di Malaysia.
ii) Menghuraikan fungsi dan bidang kuasa mahkamah.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menghuraikan tentang bidang kuasa mahkamah-mahkamah di Malaysia.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang mahkamah atasan dan mahkamah rendah.
|
ABM
|
Buku rujukan, Buku Teks Pra-u, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai keamanan dan keharmonian negara.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
03.09.2012 (Isnin)
|
Kelas
|
4K7
|
Masa
|
10.55pg-11.30pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Bab 9: Perkembangan Di Eropah
9.2: Perubahan Masyarakat Dan Budaya Eropah
- Zaman Renaissance di Eropah
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan maksud Zaman Renaissance di Eropah.
ii) Menerangkan kesan Zaman Renaissance.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menerangkan tentang maksud dan kesan Zaman Renaissance di Eropah.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang ciri-ciri zaman gelap.
|
ABM
|
Buku teks, buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
|
Nilai patriotisme
|
Kesediaan menerima perubahan.
|
KBKK
|
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
03.09.2012 (Isnin)
|
Kelas
|
5S2
|
Masa
|
12.05tgh-12.40tgh
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan SPM.
|
Tarikh
|
04.09.2012 (Selasa)
|
Kelas
|
5S5
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan SPM.
|
Tarikh
|
04.09.2012 (Selasa)
|
Kelas
|
5K6
|
Masa
|
10.20pg-11.30pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan SPM.
|
Tarikh
|
04.09.2012 (Selasa)
|
Kelas
|
6RK5
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Pembentangan: Peranan media massa
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Memberi contoh-contoh media massa.
ii) Menghuraikan peranan, kebaikan dan keburukan media massa.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menghuraikan tentang bidang kuasa mahkamah.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang mahkamah atasan dan mahkamah rendah.
|
ABM
|
Buku rujukan, Buku Teks Pra-u, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai keamanan dan keharmonian negara.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
05.09.2012 (Rabu)
|
Kelas
|
6RK5
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Bab 8: Mahkamah Khas dan Badan Pengadilan Lain
8.5: Mahkamah Bumiputera
8.6: Mahkamah Perusahaan
8.7: Mahkamah Buruh
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan tentang jenis-jenis mahkamah yang terdapat di Malaysia.
ii) Menghuraikan fungsi dan bidang kuasa mahkamah.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menghuraikan tentang bidang kuasa mahkamah-mahkamah di Malaysia.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang mahkamah atasan dan mahkamah rendah.
|
ABM
|
Buku rujukan, Buku Teks Pra-u, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai keamanan dan keharmonian negara.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Tarikh
|
05.09.2012 (Rabu)
|
Kelas
|
5S2
|
Masa
|
10.20pg-11.30pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan SPM.
|
Tarikh
|
05.09.2012 (Rabu)
|
Kelas
|
4K7
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Bab 9: Perkembangan Di Eropah
9.2: Perubahan Masyarakat Dan Budaya Eropah
- Gerakan Reformation di Eropah Barat
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan maksud Gerakan Reformation di Eropah.
ii) Menerangkan kesan Gerakan Reformation di Eropah Barat.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menerangkan tentang maksud dan kesan Gerakan Reformation di Eropah.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang zaman renaissance.
|
ABM
|
Buku teks, buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
|
Nilai patriotisme
|
Kesediaan menerima perubahan.
|
KBKK
|
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
06.09.2012 (Khamis)
|
Kelas
|
552
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan SPM.
|
Tarikh
|
06.09.2012 (Khamis)
|
Kelas
|
4K7
|
Masa
|
10.20pg-11.30pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Bab 9: Perkembangan Di Eropah
9.3: Revolusi Pertanian dan Revolusi Perindustrian
9.4: Imperialisme Barat di Asia
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan maksud revolusi dan imperialisme.
ii) Menghuraikan revolusi pertanian, perindustrian dan imperialism barat di Asia.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menerangkan tentang revolusi pertanian dan perindustrian.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang penjelajahan dan penerokaan.
|
ABM
|
Buku teks, buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
|
Nilai patriotisme
|
Kesediaan menerima perubahan.
|
KBKK
|
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
06.09.2012 (Khamis)
|
Kelas
|
6RK5
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Pembentangan: Isu-isu Pendidikan
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Memberi contoh isu-isu pendidikan di Malaysia.
ii) Menghuraikan langkah-langkah untuk mengatasi masalah pendidikan di Malaysia.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menghuraikan tentang isu-isu pendidikan.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang mahkamah atasan dan mahkamah rendah.
|
ABM
|
Buku rujukan, Buku Teks Pra-u, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai berilmu pengetahuan.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
07.09.2012 (Jumaat)
|
Kelas
|
5K6
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan SPM.
|
No comments:
Post a Comment