RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/SEJARAH T4/PENGAJIAN AM T6RK5
MINGGU 35
Tarikh
|
27.08.2012 (Isnin)
|
Kelas
|
6RK5
|
Masa
|
09.45pg-10.55pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Peperiksaan MUET.
|
Tarikh
|
27.08.2012 (Isnin)
|
Kelas
|
4K7
|
Masa
|
10.55pg-11.30pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Membuat pembetulan dan perbincangan ujian 2.
|
Tarikh
|
27.08.2012 (Isnin)
|
Kelas
|
5S2
|
Masa
|
12.05tgh-12.40tgh
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan SPM.
|
Tarikh
|
28.08.2012 (Selasa)
|
Kelas
|
5S5
|
Masa
|
07.05pg-08.05pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Ceramah Motivasi
|
Tarikh
|
28.08.2012 (Selasa)
|
Kelas
|
5K6
|
Masa
|
10.20pg-11.30pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Membuat ulangkaji bagi persediaan ujian percubaan SPM.
|
Tarikh
|
28.08.2012 (Selasa)
|
Kelas
|
6RK5
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Para pelajar terlibat dengan eksplorasi seni visual.
|
Tarikh
|
29.08.2012 (Rabu)
|
Kelas
|
6RK5
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Para pelajar terlibat dengan eksplorasi seni visual.
|
Tarikh
|
29.08.2012 (Rabu)
|
Kelas
|
5S2
|
Masa
|
10.20pg-11.30pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Peperiksaan Percubaan SPM.
|
Tarikh
|
29.08.2012 (Rabu)
|
Kelas
|
4K7
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Membuat pembetulan dan perbincangan ujian 2.
|
Tarikh
|
30.08.2012 (Khamis)
|
Kelas
|
5S5
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Bab 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan Dan Keharmonian
7.1: Nilai Hidup Bersama Secara Aman
7.2: Nilai Saling Membantu Dan Bekerjasama
7.3: Nilai Saling Menghormati Antara Negara
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyatakan kepentingan usaha pertubuhan antarabangsa demi menjamin keharmonian global.
ii) Member contoh kerjasama antara Negara dalam bidang sosial, ekonomi dan pendidikan.
iii) Menyedari kepentingan menjalin hubungan baik dan saling menghormati antara negara.
|
Hasil Pembelajaran
|
i) Menyokong dan melibatkan diri dalam pelbagai program kea rah mewujudkan hubungan yang baik antara negara.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai penglibatan diri dalam pembangunan negara.
|
ABM
|
Buku teks, buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai hidup bersama secara aman, nilai saling membantu dan bekerjasama serta nilai saling menghormati antara negara.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
30.08.2012 (Khamis)
|
Kelas
|
4K7
|
Masa
|
10.20pg-11.30pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Bab 9: Perkembangan Di Eropah
9.1: Perubahan Masyarakat Dan Budaya Eropah
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Mengetahui konsep zaman gelap.
ii) Menerangkan ciri-ciri zaman gelap.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menerangkan tentang konsep zaman gelap dan ciri-cirinya.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kesan kedatangan Islam terhadap ekonomi.
|
ABM
|
Buku teks, buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar.
|
Nilai patriotisme
|
Kesediaan menerima perubahan.
|
KBKK
|
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
30.08.2012 (Khamis)
|
Kelas
|
6RK5
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Membuat pembetulan dan perbincangan peperiksaan.
|
No comments:
Post a Comment