RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/SEJARAH T4
MINGGU 7
Tarikh | 13.02.2012 (Isnin) |
Kelas | 5K1 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.5: Nilai Hemah Tinggi 1.6: Nilai Bertoleransi |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai bertanggungjawab. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai hemah tinggi dan toleransi. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 13.02.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 1.3 : Proses Pembentukan Tamadun 1.3.4 : Tamadun Hwang Ho |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan Tamadun Hwang Ho. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang Tamadun Hwang Ho. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Masyarakat berorganisasi. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 50% pelajar memahami topik yang diajar. 50% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 13.02.2012 (Isnin) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.7: Nilai Berdikari |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai hemah tinggi dan toleransi. |
ABM | Buku teks. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai berdikari. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 14.02.2012 (Selasa) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia Latihan Bab 1 |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar membuat latihan bab 1 dengan baik. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang Tamadun Hwang Ho. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Masyarakat berorganisasi. |
KBKK | Menjana idea |
Refleksi | 40% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 60% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 14.02.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.8: Nilai Kerajinan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berdikari |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kerajinan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 15.02.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.7: Nilai Berdikari |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai hemah tinggi dan toleransi. |
ABM | Buku teks. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai berdikari. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 15.02.2012 (Rabu) |
Kelas | 5K1 |
Masa | 10.55pg-12.05tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.7: Nilai Berdikari |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai hemah tinggi dan toleransi. |
ABM | Buku teks. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai berdikari. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 16.02.2012 (Khamis) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.8: Nilai Kerajinan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berdikari |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kerajinan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 16.02.2012 (Khamis) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.9: Nilai Kasih Sayang |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai kerajinan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kasih sayang. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 16.02.2012 (Khamis) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia Latihan Bab 1 (Sambungan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar membuat latihan bab 1 dengan baik. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang Tamadun Hwang Ho. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Masyarakat berorganisasi. |
KBKK | Menjana idea |
Refleksi | 40% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 60% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 17.02.2012 (Jumaat) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 09.40pg-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.8: Nilai Kerajinan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berdikari |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kerajinan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
No comments:
Post a Comment