RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/SEJARAH T4
MINGGU 6
Tarikh 06.02.2012 (Isnin) – Cuti Maulidur Rasul |
Tarikh | 07.02.2012 (Selasa) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 1.3 : Proses Pembentukan Tamadun 1.3.1 : Tamadun Mesopotamia |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan Tamadun Mesopotamia. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang makna dan ciri-ciri tamadun. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Masyarakat berorganisasi. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar memahami topik yang diajar. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 07.02.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 09.45pg-10.20pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.4: Nilai Bertanggungjawab |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai amanah dan harga diri. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai bertanggungjawab. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 08.02.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 09.05pg-09.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.4: Nilai Bertanggungjawab |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai amanah dan harga diri. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai bertanggungjawab. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 08.02.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 11.10pg-12.10tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.4: Nilai Bertanggungjawab |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai amanah dan harga diri. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai bertanggungjawab. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 09.02.2012 (Khamis) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.4: Nilai Bertanggungjawab |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai amanah dan harga diri. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai bertanggungjawab. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 09.02.2012 (Khamis) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.5: Nilai Hemah Tinggi 1.6: Nilai Bertoleransi |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai bertanggungjawab. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai hemah tinggi dan toleransi. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 09.02.2012 (Khamis) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 1.3 : Proses Pembentukan Tamadun 1.3.2 : Tamadun Mesir Purba |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan Tamadun Mesir Purba. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang Tamadun Mesopotamia. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Masyarakat berorganisasi. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar memahami topik yang diajar. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 10.02.2012 (Jumaat) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 09.40pg-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.5: Nilai Hemah Tinggi 1.6: Nilai Bertoleransi |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai bertanggungjawab. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai hemah tinggi dan toleransi. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 11.02.2012 (Sabtu) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 07.05pg-08.05pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.5: Nilai Hemah Tinggi 1.6: Nilai Bertoleransi |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai bertanggungjawab. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai hemah tinggi dan toleransi. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 11.02.2012 (Sabtu) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 08.05pg-09.05pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.7: Nilai Berdikari |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai hemah tinggi dan toleransi. |
ABM | Buku teks. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai berdikari. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 11.02.2012 (Sabtu) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 11.15pg-11.45pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 1.3 : Proses Pembentukan Tamadun 1.3.3 : Tamadun Indus |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan Tamadun Indus. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang Tamadun Mesir Purba. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Masyarakat berorganisasi. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar memahami topik yang diajar. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
No comments:
Post a Comment