RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/SEJARAH T4
MINGGU 5
Tarikh | 30.01.2012 (Isnin) |
Kelas | 5K1 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 6.1: Nilai Kepercayaan Kepada Tuhan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang tanggungjawab tehadap Tuhan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kepercayaan kepada Tuhan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 30.01.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 1.1 : Makna Tamadun 1.2: Ciri-ciri Tamadun |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menerangkan konsep tamadun dan menyenaraikan ciri-ciri tamadun. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang masyarakat prasejarah. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotism | Masyarakat berorganisasi. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 70% pelajar memahami topik yang diajar. 30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 30.01.2012 (Isnin) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 6.1: Nilai Kepercayaan Kepada Tuhan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang tanggungjawab tehadap Tuhan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kepercayaan kepada Tuhan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 31.01.2012 (Selasa) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 1.1 : Makna Tamadun 1.2: Ciri-ciri Tamadun (Sambungan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menerangkan konsep tamadun dan menyenaraikan ciri-ciri tamadun. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang masyarakat prasejarah. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotism | Masyarakat berorganisasi. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 70% pelajar memahami topik yang diajar. 30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 31.01.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 09.45pg-10.20pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 6.1: Nilai Kepercayaan Kepada Tuhan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang tanggungjawab tehadap Tuhan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kepercayaan kepada Tuhan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 01.02.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 6.1: Nilai Kepercayaan Kepada Tuhan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang tanggungjawab tehadap Tuhan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kepercayaan kepada Tuhan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 01.02.2012 (Rabu) |
Kelas | 5K1 |
Masa | 10.55pg-12.05tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.2: Nilai Amanah 1.3: Nilai Harga Diri |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kepercayaan kepadaTuhan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai amanah dan harga diri. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 02.02.2012 (Khamis) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 07.05pg-08.05pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.2: Nilai Amanah 1.3: Nilai Harga Diri |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kepercayaan kepadaTuhan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai amanah dan harga diri. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 02.02.2012 (Khamis) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 08.05pg-09.05pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.2: Nilai Amanah 1.3: Nilai Harga Diri |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kepercayaan kepadaTuhan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai amanah dan harga diri. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 02.02.2012 (Khamis) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 11.15pg-11.45pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal Manusia 1.3 : Proses Pembentukan Tamadun (i) Tamadun Mesopotamia |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menerangkan latar belakang dan sumbangan Tamadun Mesopotamia. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang makna dan ciri-ciri tamadun. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Masyarakat berorganisasi. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar memahami topik yang diajar. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 03.02.2012 (Jumaat) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 09.40pg-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.2: Nilai Amanah 1.3: Nilai Harga Diri |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kepercayaan kepadaTuhan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai amanah dan harga diri. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
No comments:
Post a Comment