RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T4/SEJARAH T4
MINGGU 37
Tarikh | 12.09.2011 (Isnin) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.2: Nilai Kebebasan Bersuara |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan mematuhi peraturan dan undang-undang. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kebebasan bersuara, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 12.09.2011 (Isnin) |
Kelas | 4K6 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.2: Nilai Kebebasan Bersuara (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran | Membuat latihan dan perbincangan mengenai nilai kebebasan bersuara. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan mematuhi peraturan dan undang-undang. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kebebasan bersuara, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | 40% pelajar dapat menjawab soalan dengan baik dan 60% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 12.09.2011 (Isnin) |
Kelas | 4S2 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Membuat Kerja Kursus Pendidikan Moral (SPM) |
Tarikh | 13.09.2011 (Selasa) – MC |
Tarikh | 14.09.2011 (Rabu) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.2: Nilai Kebebasan Bersuara (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran | Membuat latihan dan perbincangan mengenai nilai kebebasan bersuara. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan mematuhi peraturan dan undang-undang. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kebebasan bersuara, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | 70% pelajar dapat menjawab soalan dengan baik dan 30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 14.09.2011 (Rabu) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 09.45pg-10.20pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 8: Pembaharuan Dan Pengaruh Islam Di Malaysia Sebelum Kedatangan Barat 8.1: Kesan Kedatangan Islam Terhadap Ekonomi - Percukaian - Mata wang |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kedatangan Islam terhadap sosiobudaya. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi nota dan latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotism | Menghargai ekonomi negara. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 15.09.2011 (Khamis) |
Kelas | 4K1 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.2: Nilai Kebebasan Beragama |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan kebebasan bersuara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi nota dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kebebasan beragama, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 15.09.2011 (Khamis) |
Kelas | 4S2 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.1: Nilai Mematuhi Peraturan dan Undang-undang |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan melindungi hak pengguna. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai mematuhi peraturan dan undang-undang, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 15.09.2011 (Khamis) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 9: Perkembangan Di Eropah 9.4: Revolusi Pertanian dan Revolusi Perindustrian (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menyenaraikan kesan Revolusi Perindustrian dan Revolusi Pertanian. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang Revolusi Perindustrian. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotism | Kreatif dan inovatif untuk pembangunan negara. |
KBKK | Menjana idea |
Refleksi | 60% pelajar dapat menjawab soalan yang diberi. 40% pelajar lagi masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 16.09.2011 (Jumaat) – Cuti Hari Malaysia |
No comments:
Post a Comment