RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T4/SEJARAH T4
MINGGU 32
Tarikh | 08.08.2011 (Isnin) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 07.05pg-08.05pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.3: Nilai Melindungi Hak Pekerja (Sambungan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan menghormati hak wanita. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai melindungi hak pekerja, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 08.08.2011 (Isnin) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 08.05pg-09.05pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.3: Nilai Melindungi Hak Pekerja (Sambungan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan menghormati hak wanita. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai melindungi hak pekerja, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 08.08.2011 (Isnin) |
Kelas | 4S2 |
Masa | 11.25pg-11.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.3: Nilai Melindungi Hak Pekerja |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan menghormati hak wanita. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai melindungi hak pekerja, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 09.08.2011 (Selasa) |
Kelas | 4K1 |
Masa | 08.05pg-09.05pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.4: Nilai Menghormati Hak Golongan Kurang Upaya (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan melindungi hak pekerja. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai menghormati hak golongan kurang upaya, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat menjawab soalan latihan yang diberi. |
Tarikh | 10.08.2011 (Rabu) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 08.05pg-09.05pg |
Subjek | Pendidikan Moral
|
Tarikh | 10.08.2011 (Rabu) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 09.25pg-09.55pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 6: Pembentukan Kerajaan Islam Dan Sumbangannya 6.5: Pengaruh Islam Di Asia Tenggara - Ekonomi - Kesenian |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menyatakan pengaruh Islam di Asia Tenggara. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang faktor penyebaran Islam ke Asia Tenggara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotism | Tabah menghadapi cabaran untuk mencapai kejayaan. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 11.08.2011 (Khamis) |
Kelas | 4K1 |
Masa | 07.05pg-08.05pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.5: Nilai Melindungi Hak Pengguna |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan menghormati hak golongan kurang upaya. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai melindungi hak pengguna, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 11.08.2011 (Khamis) |
Kelas | 4S2 |
Masa | 09.25pg-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.3: Nilai Melindungi Hak Pekerja (Sambungan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan menghormati hak wanita. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai melindungi hak pekerja, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 11.08.2011 (Khamis) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 11.25pg-11.55pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 9: Perkembangan Di Eropah 9.1: Perubahan Masyarakat Dan Budaya Eropah - Perkembangan Zaman Renaissance Di Rom - Kesan Zaman Renaissance Di Eropah |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan perkembangan dan kesan Zaman Renaissance. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang maksud Zaman Renaissance. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotism | Keyakinan diri membuat pembaharuan. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar memahami topik yang diajar. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 12.08.2011 (Jumaat) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 9: Perkembangan Di Eropah 9.1: Perubahan Masyarakat Dan Budaya Eropah - Maksud Gerakan Reformation. - Perkembangan Gerakan Reformation. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan maksud dan perkembangan Gerakan Reformation. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang perkembangan Zaman Renaissance. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotism | Keyakinan diri membuat pembaharuan. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 50% pelajar memahami topik yang diajar. 50% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 12.08.2011 (Jumaat) |
Kelas | 4K6 |
Masa | 09.40pg-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.4: Nilai Menghormati Hak Golongan Kurang Upaya |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan melindungi hak pekerja. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai menghormati hak golongan kurang upaya, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 12.08.2011 (Jumaat) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 10.40pg-11.40pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 8: Pembaharuan Dan Pengaruh Islam Di Malaysia Sebelum Kedatangan Barat 8.1: Kesan Kedatangan Islam Terhadap Politik - Pentadbiran - Perundangan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan pengaruh Islam dalam pentadbiran dan perundangan. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang pengaruh Islam di Asia Tenggara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi nota dan latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Bertanggungjawab menjamin keharmonian. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 50% pelajar memahami topik yang diajar. 50% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
No comments:
Post a Comment