RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PEMULIHAN BAHASA MELAYU T4/PENDIDIKAN MORAL T4/SEJARAH T4
MINGGU 15
- Catatan: 11.04.2011- 12.04.2011(Isnin & Selasa)- MC
Tarikh | 13.04.2011 (Rabu) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.1: Menyayangi dan menghargai alam sekitar. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan tanggungjawab terhadap keluarga. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi nota dan pelajar membuat latihan yang diberi. |
Penerapan Nilai | Menghargai alam sekitar, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 13.04.2011 (Rabu) |
Kelas | 4K6 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.1: Menyayangi dan menghargai alam sekitar. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan tanggungjawab terhadap keluarga. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi nota dan pelajar membuat latihan yang diberi. |
Penerapan Nilai | Menghargai alam sekitar, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 13.04.2011 (Rabu) |
Kelas | 4S2 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan 2.4: Tanggungjawab terhadap keluarga. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan mengekalkan tradisi kekeluargaan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, kertas mahjong dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan membuat aktiviti dalam kumpulan serta membuat pembentangan. Pelajar turut diberi latihan dalam bentuk lembaran kerja. |
Penerapan Nilai | Bertanggungjawab, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 14.04.2011 (Khamis) |
Kelas | 4K3 |
Masa | 09.45pg-10.20pg |
Subjek | Pemulihan Bahasa Melayu |
Tajuk | Karangan jenis dialog/wawancara (Sambungan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar membuat latihan dialog/wawancara dengan baik. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang karangan bentuk cerpen/cereka. |
ABM | Buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Kesungguhan, kerjasama, dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menjana idea. |
Refleksi | 40% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 60% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 14.04.2011 (Khamis) |
Kelas | 4K1 |
Masa | 10.20pg-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.1: Menyayangi dan menghargai alam sekitar. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan tanggungjawab terhadap keluarga. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi nota dan pelajar membuat latihan yang diberi. |
Penerapan Nilai | Menghargai alam sekitar, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 15.04.2011 (Jumaat) |
Kelas | 4K3 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pemulihan Bahasa Melayu |
Tajuk | Tatabahasa (membetulkan kata dan istilah) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar membuat latihan kata dan istilah dengan baik. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang karangan bentuk dialog/wawancara. |
ABM | Buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Kesungguhan, kerjasama, dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menjana idea. |
Refleksi | 60% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 15.04.2011 (Jumaat) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 3: Tamadun Awal Asia Tenggara
|
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menjelaskan pengaruh agama Hindu dan Buddha dalam kesusasteraan dan kesenian. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang pengaruh agama Hindu dan Buddha dalam sistem pemerintahan kerajaan Angkor dan Srivijaya. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Menghargai dan memelihara warisan bangsa. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar dapat memahami topik yang diajar. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 15.04.2011 (Jumaat) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 10.40pg-11.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar 3.2: Keharmonian Antara Manusia Dengan Alam Sekitar. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan menyayangi dan menghargai alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi nota dan pelajar membuat latihan yang diberi. |
Penerapan Nilai | Keharmonian antara manusia dengan alam sekitar, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menyelesaikan masalah. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
No comments:
Post a Comment