RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2015
PENGAJIAN AM TING.6 RENDAH / SEJARAH T4
MINGGU 6
Tarikh
|
02.02.2015 (Isnin)
|
Kelas
|
6RK2
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
02.02.2015 (Isnin)
|
Kelas
|
6RS
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
03.02.2015 (Selasa)
|
Kelas
|
6RK2
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
03.02.2015 (Selasa)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
09.45pg-10.20pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal
Manusia
1.3 : Proses Pembentukan Tamadun
1.3.2 : Tamadun Indus
|
Objektif
P&P
|
Di akhir
pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyenaraikan ciri-ciri Tamadun Indus.
ii) Menghuraikan sumbangan Tamadun Indus.
|
Hasil
Pembelajaran
|
Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan
Tamadun Indus.
|
Pengetahuan
Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal
tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
|
ABM
|
Buku teks, buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan latihan kepada
pelajar.
|
Nilai
patriotisme
|
Masyarakat berorganisasi.
|
KBKK
|
Menerangkan, menjana idea dan
meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat
menjawab soalan latihan dengan baik. 40% pelajar
masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
03.02.2015 (Selasa)
|
Kelas
|
4MPV
|
Masa
|
10.55pg-11.30pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal
Manusia
1.3 : Proses Pembentukan Tamadun
1.3.2 : Tamadun Mesir
Purba
|
Objektif
P&P
|
Di akhir
pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyenaraikan ciri-ciri Tamadun Mesir Purba.
ii) Menghuraikan sumbangan Tamadun Mesir Purba.
|
Hasil
Pembelajaran
|
Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan
Tamadun Mesir Purba.
|
Pengetahuan
Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal
tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
|
ABM
|
Buku teks, buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan latihan kepada
pelajar.
|
Nilai
patriotisme
|
Masyarakat berorganisasi.
|
KBKK
|
Menerangkan, menjana idea dan
meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat
menjawab soalan latihan dengan baik. 40% pelajar
masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
04.02.2015 (Rabu)
|
Kelas
|
6RK2
|
Masa
|
09.45pg-10.55pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
05.02.2015 (Khamis)
|
Kelas
|
6RS
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
05.02.2015 (Khamis)
|
Kelas
|
6RK2
|
Masa
|
10.20pg-11.30pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
06.02.2015 (Jumaat)
|
Kelas
|
6RS
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
06.02.2015 (Jumaat)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
09.40pg-10.40pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Membuat latihan Bab
1.
|
Objektif
P&P
|
Di akhir
pengajaran, pelajar dapat:-
i) Mengulangkaji Bab 1.
ii) Membuat latihan Bab 1.
|
Hasil
Pembelajaran
|
Membolehkan pelajar menjawab soalan latihan Bab 1 dengan baik.
|
Pengetahuan
Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal
tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
|
ABM
|
Buku teks, buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi latihan kepada pelajar.
|
Nilai
patriotisme
|
Masyarakat berorganisasi.
|
KBKK
|
Menerangkan, menjana idea dan
meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
70% pelajar dapat
menjawab soalan latihan dengan baik. 30% pelajar
masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
06.02.2015 (Jumaat)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
10.40pg-11.40pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal
Manusia
1.3 : Proses Pembentukan Tamadun
1.3.2 : Tamadun Indus
|
Objektif
P&P
|
Di akhir
pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyenaraikan ciri-ciri Tamadun Indus.
ii) Menghuraikan sumbangan Tamadun Indus.
|
Hasil
Pembelajaran
|
Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan
Tamadun Indus.
|
Pengetahuan
Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal
tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
|
ABM
|
Buku teks, buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan latihan kepada
pelajar.
|
Nilai
patriotisme
|
Masyarakat berorganisasi.
|
KBKK
|
Menerangkan, menjana idea dan
meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
70% pelajar dapat
menjawab soalan latihan dengan baik. 30% pelajar
masih memerlukan bimbingan guru.
|
No comments:
Post a Comment