RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN 2015
PENGAJIAN AM TING.6 RENDAH /SEJARAH T4
MINGGU 5
Tarikh
|
26.01.2015 (Isnin)
|
Kelas
|
6RK2
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
26.01.2015 (Isnin)
|
Kelas
|
6RS
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
27.01.2015 (Selasa)
|
Kelas
|
6RK2
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
27.01.2015 (Selasa)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
09.45pg-10.20tgh
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Bab 1:
Kemunculan Tamadun Awal Manusia
1.1 : Masyaraka Prasejarah dan Makna
Tamadun
1.2: Ciri-ciri Tamadun (Sambungan)
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Memahami ciri-ciri masyarakat
prasejarah.
ii) Menerangkan konsep tamadun.
iii) Menyenaraikan ciri-ciri tamadun.
|
Hasil Pembelajaran
|
Membolehkan
pelajar menerangkan konsep tamadun dan menyenaraikan ciri-ciri tamadun.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah
mendapat pendedahan awal tentang masyarakat prasejarah.
|
ABM
|
Buku teks,
buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi
penerangan dan latihan kepada pelajar.
|
Nilai patriotisme
|
Masyarakat
berorganisasi.
|
KBKK
|
Menerangkan,
menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
Tedapat pelajar yang masih belum dapat menyenaraikan ciri-ciri
tamadun.
|
Tarikh
|
27.01.2015 (Selasa)
|
Kelas
|
4MPV
|
Masa
|
10.55pg-11.30pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Bab 1:
Kemunculan Tamadun Awal Manusia
1.1 : Masyaraka Prasejarah dan Makna
Tamadun
1.2: Ciri-ciri Tamadun (Sambungan)
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Memahami ciri-ciri masyarakat
prasejarah.
ii) Menerangkan konsep tamadun.
iii) Menyenaraikan ciri-ciri tamadun.
|
Hasil Pembelajaran
|
Membolehkan
pelajar menerangkan konsep tamadun dan menyenaraikan ciri-ciri tamadun.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah
mendapat pendedahan awal tentang masyarakat prasejarah.
|
ABM
|
Buku teks,
buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi
penerangan dan latihan kepada pelajar.
|
Nilai patriotisme
|
Masyarakat
berorganisasi.
|
KBKK
|
Menerangkan,
menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
Terdapat pelajar yang masih belum dapat menghuraikan ciri-ciri tamadun
dengan lebih terperinci.
|
Tarikh
|
27.01.2015 (Selasa)
|
Kelas
|
6RS
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
28.01.2015 (Rabu)
|
Kelas
|
6RK2
|
Masa
|
09.45pg-10.55pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
28.01.2015 (Rabu)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
10.55pg-12.05tgh
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal
Manusia
1.3 : Proses Pembentukan Tamadun
1.3.1 : Tamadun Mesopotamia
|
Objektif
P&P
|
Di akhir
pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyenaraikan ciri-ciri Tamadun Mesopotamia.
ii) Menghuraikan sumbangan Tamadun Mesopotamia.
|
Hasil
Pembelajaran
|
Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan
Tamadun Mesopotamia.
|
Pengetahuan
Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal
tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
|
ABM
|
Buku teks, buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan kuiz kepada pelajar.
|
Nilai
patriotisme
|
Masyarakat berorganisasi.
|
KBKK
|
Menerangkan, menjana idea dan
meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat
menjawab soalan kuiz dengan baik. 20% pelajar masih
memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
28.01.2015 (Rabu)
|
Kelas
|
6RS
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
28.01.2015 (Rabu)
|
Kelas
|
6RK2
|
Masa
|
10.20pg-11.30pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
29.01.2015 (Khamis)
|
Kelas
|
6RS
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
29.01.2015 (Khamis)
|
Kelas
|
6RK2
|
Masa
|
10.20pg-11.30pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
30.01.2015 (Jumaat)
|
Kelas
|
6RS
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Catatan
|
Pelajar belum mendaftar
|
Tarikh
|
30.01.2015 (Jumaat)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
09.40pg-10.40pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal
Manusia
1.3 : Proses Pembentukan Tamadun
1.3.2 : Tamadun Mesir
Purba
|
Objektif
P&P
|
Di akhir
pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyenaraikan ciri-ciri Tamadun Mesir Purba.
ii) Menghuraikan sumbangan Tamadun Mesir Purba.
|
Hasil
Pembelajaran
|
Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan
Tamadun Mesir Purba.
|
Pengetahuan
Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal
tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
|
ABM
|
Buku teks, buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan kuiz kepada pelajar.
|
Nilai
patriotisme
|
Masyarakat berorganisasi.
|
KBKK
|
Menerangkan, menjana idea dan
meningkatkan daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat
menjawab soalan kuiz dengan baik. 20% pelajar masih
memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
30.01.2015 (Jumaat)
|
Kelas
|
4MPV
|
Masa
|
10.40pg-11.40pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Bab 1: Kemunculan Tamadun Awal
Manusia
1.3 : Proses Pembentukan Tamadun
1.3.1 : Tamadun Mesopotamia
|
Objektif
P&P
|
Di akhir
pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyenaraikan ciri-ciri Tamadun Mesopotamia.
ii) Menghuraikan sumbangan Tamadun Mesopotamia.
|
Hasil
Pembelajaran
|
Membolehkan pelajar menerangkan sumbangan
Tamadun Mesopotamia.
|
Pengetahuan
Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal
tentang makna dan ciri-ciri tamadun.
|
ABM
|
Buku teks, buku rujukan dan papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru memberi penerangan dan kuiz kepada pelajar.
|
Nilai
patriotisme
|
Masyarakat berorganisasi.
|
KBKK
|
Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan
daya ingatan tentang fakta.
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat
menjawab soalan kuiz dengan baik. 20% pelajar masih
memerlukan bimbingan guru.
|
No comments:
Post a Comment