RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/PEMULIHAN BAHASA MELAYU T4/PENGAJIAN AM T6AK4
MINGGU 37
Tarikh
|
08.09.2014 (Isnin)
|
Kelas
|
5K2
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
Peperiksaan Percubaan SPM
|
Tarikh
|
08.09.2014 (Isnin)
|
Kelas
|
5K9
|
Masa
|
09.45pg-10.55pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
Peperiksaan Percubaan SPM
|
Tarikh
|
09.09.2014 (Selasa)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Alih Bentuk Komunikasi
- Carta Pai
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan kehendak soalan.
ii) Mentafsir carta pai tersebut.
iii) Membuat latihan dengan baik.
|
Hasil Pembelajaran
|
Membuat latihan dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang alih bentuk komunikasi graf garis.
|
ABM
|
Buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran dan latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai saling membantu dan bekerjasama.
|
KBKK
|
Mentafsir dan menjana idea.
|
Refleksi
|
50%pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 50%pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
10.09.2014 (Rabu)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Alih Bentuk Komunikasi
- Jadual
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan kehendak soalan.
ii) Mentafsir jadual tersebut.
iii) Membuat latihan dengan baik.
|
Hasil Pembelajaran
|
Membuat latihan dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang alih bentuk komunikasi carta pai.
|
ABM
|
Buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran dan latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai saling membantu dan bekerjasama.
|
KBKK
|
Mentafsir dan menjana idea.
|
Refleksi
|
70%pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 30%pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
10.09.2014 (Rabu)
|
Kelas
|
4K6
|
Masa
|
08.15pg- 09.25pg
|
Subjek
|
Pemulihan Bahasa Melayu
|
Tajuk
|
Tatabahasa (Memisahkan Ayat).
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran pelajar dapat:-
i) Memisahkan petikan kepada enam ayat.
ii) Membuat latihan membina ayat dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang subjek dan predikat.
|
ABM
|
Buku teks, papan hitam, buku rujukan.
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan dan membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai berdikari, nilai bertanggungjawab.
|
KBKK
|
Menerangkan, sumbangsaran dan menjana idea.
|
Refleksi
|
70% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
10.09.2014 (Rabu)
|
Kelas
|
4K7
|
Masa
|
10.55pg- 12.05tgh
|
Subjek
|
Pemulihan Bahasa Melayu
|
Tajuk
|
Tatabahasa (Memisahkan Ayat).
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran pelajar dapat:-
i) Memisahkan petikan kepada enam ayat.
ii) Membuat latihan membina ayat dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang subjek dan predikat.
|
ABM
|
Buku teks, papan hitam, buku rujukan.
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan dan membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai berdikari, nilai bertanggungjawab.
|
KBKK
|
Menerangkan, sumbangsaran dan menjana idea.
|
Refleksi
|
50% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 50% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
11.09.2014 (Khamis)
|
Kelas
|
5K9
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
Peperiksaan Percubaan SPM
|
Tarikh
|
11.09.2014 (Khamis)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Aktiviti
|
Perbincangan soalan latihan Pengajian Am
|
Tarikh
|
11.09.2014 (Jumaat)
|
Kelas
|
5K2
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
Peperiksaan Percubaan SPM.
|
Tarikh
|
12.09.2014 (Jumaat)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
10.40pg-11.40pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Aktiviti
|
Perbincangan soalan latihan Pengajian Am
|
No comments:
Post a Comment