RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/PEMULIHAN BAHASA MELAYU T4/PENGAJIAN AM T6AK4
MINGGU 36
Tarikh
|
02.09.2014 (Selasa)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Aktiviti
|
Membuat perbincangan soalan peperiksaan pertengahan tahun.
|
Tarikh
|
03.09.2014 (Rabu)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Alih Bentuk Komunikasi
- Graf Garis
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan kehendak soalan.
ii) Mentafsir graf garis tersebut.
iii) Membuat latihan dengan baik.
|
Hasil Pembelajaran
|
Membuat latihan dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang alih bentuk komunikasi graf bar komponen.
|
ABM
|
Buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran dan latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai saling membantu dan bekerjasama.
|
KBKK
|
Mentafsir dan menjana idea.
|
Refleksi
|
60%pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 50%pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
03.09.2014 (Rabu)
|
Kelas
|
4K6
|
Masa
|
08.15pg- 09.25pg
|
Subjek
|
Pemulihan Bahasa Melayu
|
Tajuk
|
Tatabahasa (Membina Ayat).
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran pelajar dapat:-
i) Memberi maksud perkataan yang diberi.
ii) Membuat latihan membina ayat dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang subjek dan predikat.
|
ABM
|
Buku teks, papan hitam, buku rujukan.
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan dan membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai berdikari, nilai bertanggungjawab.
|
KBKK
|
Menerangkan, sumbangsaran dan menjana idea.
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
03.09.2014 (Rabu)
|
Kelas
|
4K7
|
Masa
|
10.55pg- 12.05tgh
|
Subjek
|
Pemulihan Bahasa Melayu
|
Tajuk
|
Tatabahasa (Membina Ayat).
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran pelajar dapat:-
i) Memberi maksud perkataan yang diberi.
ii) Membuat latihan membina ayat dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang subjek dan predikat.
|
ABM
|
Buku teks, papan hitam, buku rujukan.
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan dan membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai berdikari, nilai bertanggungjawab.
|
KBKK
|
Menerangkan, sumbangsaran dan menjana idea.
|
Refleksi
|
40% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 60% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
04.09.2014 (Khamis)
|
Kelas
|
5K9
|
Masa
|
08.15pg- 09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
Peperiksaan Percubaan SPM.
|
Tarikh
|
04.09.2014 (Khamis)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Pembentangan Esei
2.3: Isu Dan Cabaran: Sosial dan Budaya
2.3.2: Isu Sains Dan Teknologi
a) Bahaya Senjata Biologi
b) Teknologi Hijau
c) Masalah Blog Di Internet
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan tentang bahaya senjata biologi.
ii) Menghuraikan teknologi hijau dan masalah blog di internet.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menghuraikan isu-isu sains dan teknologi.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang isu pemerdagangan mausia.
|
ABM
|
Buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Pembentangan dan Sumbangsaran.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai sikap keterbukaan dan nilai toleransi.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar berminat dengan topik yang dibentang dan aktif dalam sesi soal jawab.
|
Tarikh
|
05.09.2014 (Jumaat)
|
Kelas
|
5K2
|
Masa
|
08.15pg- 09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Aktiviti
|
Peperiksaan Percubaan SPM.
|
Tarikh
|
05.09.2014 (Jumaat)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
10.40pg-11.40pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Pembentangan Esei
2.3: Isu Dan Cabaran: Sosial dan Budaya
a) PBB
b) Isu Antartika
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menjelaskan PBB.
ii) Menghuraikan isu Antartika.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menghuraikan isu Antartika.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang isu sains dan teknologi.
|
ABM
|
Buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Pembentangan dan Sumbangsaran.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai sikap keterbukaan dan nilai toleransi.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar berminat dengan topik yang dibentang dan aktif dalam sesi soal jawab.
|
No comments:
Post a Comment