RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T4/SEJARAH T4
MINGGU 40
Tarikh | 03.10.2011 (Isnin) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan Dan Keharmonian 7.2: Nilai Saling Membantu Dan Bekerjasama |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan hidup bersama secara aman. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi nota dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai saling membantu dan bekerjasama, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 03.10.2011 (Isnin) |
Kelas | 4K6 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan Dan Keharmonian 7.2: Nilai Saling Membantu Dan Bekerjasama |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan hidup bersama secara aman. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi nota dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai saling membantu dan bekerjasama, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 03.10.2011 (Isnin) |
Kelas | 4S2 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.5: Nilai Sikap Keterbukaan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan penglibatan diri dalam pembangunan negara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai sikap keterbukaan, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 04.10.2011 (Selasa) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 10: Dasar British Dan Kesannya Terhadap Ekonomi Negara 10.3 : Dasar British Terhadap Pertanian |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan tentang dasar British terhadap pekebun kecil dan kesannya. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang institusi kewangan dan insurans. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotism | Memelihara jati diri bangsa. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 40% pelajar memahami topik yang diajar. 60% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 04.10.2011 (Selasa) |
Kelas | 4K1 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan Dan Keharmonian 7.3: Nilai Saling Menghormati Antara Negara |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai saling membantu dan bekerjasama. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai saling menghormati antara negara, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 05.10.2011 (Rabu) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan Dan Keharmonian 7.3: Nilai Saling Menghormati Antara Negara |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai saling membantu dan bekerjasama. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai saling menghormati antara negara, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 05.10.2011 (Rabu) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 09.45pg-10.20pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 9: Perkembangan Di Eropah 9.3: Revolusi Pertanian |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan maksud Revolusi Pertanian dan menyenaraikan kesan Revolusi Pertanian. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang sebab dan kesan penjelajahan dan penerokaan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Kreatif dan inovatif untuk pembangunan negara. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 70%pelajar memahami topik yang diajar. 30%pelajar lagi masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 06.10.2011 – 11.10.2011 (Cuti Sempena PMR) |
No comments:
Post a Comment