RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T4/SEJARAH T4
MINGGU 39
Tarikh | 26.09.2011 (Isnin) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.4: Nilai Penglibatan Diri Dalam Pembangunan Negara |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan kebebasan beragama. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi nota dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai penglibatan diri dalam pembangunan negara, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 26.09.2011 (Isnin) |
Kelas | 4K6 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.4: Nilai Penglibatan Diri Dalam Pembangunan Negara |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan kebebasan beragama. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi nota dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai penglibatan diri dalam pembangunan negara, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 26.09.2011 (Isnin) |
Kelas | 4S2 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.2: Nilai Kebebasan Bersuara |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan mematuhi peraturan dan undang-undang. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kebebasan bersuara, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 27.09.2011 (Selasa) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 10: Dasar British Dan Kesannya Terhadap Ekonomi Negara 10.1 : Ekonomi Tradisional. : Ekonomi Dagangan. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan maksud dan cirri-ciri ekonomi tradisional dan ekonomi dagangan. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kesan imperialism barat di Asia Tenggara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotism | Memanfaatkan kekayaan negara. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 70% pelajar memahami topik yang diajar. 30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 27.09.2011 (Selasa) |
Kelas | 4K1 |
Masa | 08.15pg-09.25 |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.5: Nilai Sikap Keterbukaan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan penglibatan diri dalam pembangunan negara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai sikap keterbukaan, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 28.09.2011 (Rabu) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 08.15pg-09.25 |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.5: Nilai Sikap Keterbukaan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan penglibatan diri dalam pembangunan negara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai sikap keterbukaan, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 28.09.2011 (Rabu) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 09.45pg-10.20pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 9: Perkembangan Di Eropah 9.1: Perubahan Masyarakat Dan Budaya Eropah - Maksud Gerakan Reformation. - Perkembangan Gerakan Reformation. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan maksud dan perkembangan Gerakan Reformation. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang perkembangan Zaman Renaissance. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotism | Keyakinan diri membuat pembaharuan. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 70% pelajar memahami topik yang diajar. 30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 29.09.2011 (Khamis) |
Kelas | 4K1 |
Masa | 07.05pg-08.15 |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan Dan Keharmonian 7.1: Nilai Hidup Bersama Secara Aman |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan sikap keterbukaan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai hidup bersama secara aman, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 29.09.2011 (Khamis) |
Kelas | 4S2 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.2: Nilai Kebebasan Beragama |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan kebebasan bersuara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi nota dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai kebebasan beragama, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran menganalisis. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 29.09.2011 (Khamis) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 10: Dasar British Dan Kesannya Terhadap Ekonomi Negara 10.1 : Ekonomi Tradisional. : Ekonomi Dagangan.
|
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan perkembangan perusahaan getah dan industri perlombongan. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang maksud ekonomi tradisional dan ekonomi dagangan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotism | Memanfaatkan kekayaan negara. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar memahami topik yang diajar. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 30.09.2011 (Jumaat) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 10: Dasar British Dan Kesannya Terhadap Ekonomi Negara 10.1 : Ekonomi Tradisional. : Ekonomi Dagangan.
|
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan tentang cara kemasukan buruh dari India dan China. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang ciri-ciri ekonomi tradisional dan ekonomi dagangan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotism | Memanfaatkan kekayaan negara. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 40% pelajar memahami topik yang diajar. 60% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 30.09.2011 (Jumaat) |
Kelas | 4K6 |
Masa | 09.40pg-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi 6.5: Nilai Sikap Keterbukaan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkaitan dengan penglibatan diri dalam pembangunan negara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, dan latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai sikap keterbukaan, kesungguhan, kerjasama dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan kemahiran membuat keputusan. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 30.09.2011 (Jumaat) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 10.40pg-11.40pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 9: Perkembangan Di Eropah 9.2: Penjelajahan Dan Penerokaan - Sebab-sebab Penjelajahan. - Kesan-kesan penjelajahan. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan maksud penjelajahan dan penerokaan serta sebab dan kesannya. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang perkembangan Zaman Reformation. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Kegigihan dan keberanian bangsa. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
No comments:
Post a Comment