RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/PEMULIHAN BAHASA MELAYU
T4/PENGAJIAN AM T6AK4
MINGGU 40
Tarikh
|
29.09.2014 (Isnin)
|
Kelas
|
5K2
-24 orang pelajar.
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan latihan ulangkaji Pendidikan
Moral.
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i)
Memahami kehendak soalan.
ii)
Menjawab soalan dengan baik.
|
Hasil Pembelajaran
|
i)
Memahami
teknik menjawab soalan.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang teknik menjawab soalan.
|
ABM
|
Papan
hitam, lembaran kerja.
|
Aktiviti
|
Perbincangan,
penerangan dan membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai saling membantu
dan bekerjasama, nilai toleransi.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Terdapat tiga orang pelajar yang masih lemah
dalam teknik menjawab soalan.
|
Tarikh
|
29.09.2014 (Isnin)
|
Kelas
|
5K9
- 31 orang pelajar.
|
Masa
|
09.45pg-10.55pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan latihan ulangkaji
Pendidikan Moral.
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i)
Memahami kehendak soalan.
ii)
Menjawab soalan dengan baik.
|
Hasil Pembelajaran
|
ii)
Memahami
teknik menjawab soalan.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang teknik menjawab soalan.
|
ABM
|
Papan
hitam, lembaran kerja.
|
Aktiviti
|
Perbincangan,
penerangan dan membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai saling membantu
dan bekerjasama, nilai toleransi.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Terdapat 20 orang pelajar yang masih lemah
dalam teknik menjawab soalan.
|
Tarikh
|
30.09.2014 (Selasa)
|
Kelas
|
6AK4
-
30 orang
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Aktiviti
|
Perbincangan Soalan Latihan Set 1
|
Tarikh
|
01.10.2014 (Rabu)
|
Kelas
|
6AK4
-
30 orang
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Aktiviti
|
Perbincangan Soalan Latihan Set 1
|
Tarikh
|
01.10.2014 (Rabu)
|
Kelas
|
4K6
|
Masa
|
08.15pg- 09.25pg
|
Subjek
|
Pemulihan Bahasa Melayu
|
Tajuk
|
Tatabahasa (Mengenalpasti
kesalahan ejaan dan penggunaan imbuhan).
|
Objektif
P&P
|
Di akhir pengajaran pelajar dapat:-
i)
Memahami
petikan yang diberi.
ii)
Mengenalpasti
kesalahan ejaan dan penggunaan imbuhan dalam petikan tersebut.
ii)
Membuat latihan dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang mengenalpasti kesalahan ejaan dan
penggunaan imbuhan.
|
ABM
|
Buku teks, papan hitam, buku rujukan.
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan dan membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai berdikari,
nilai bertanggungjawab.
|
KBKK
|
Menerangkan,
sumbangsaran dan menjana idea.
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat membuat latihan dengan
baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
01.10.2014 (Rabu)
|
Kelas
|
4K7
|
Masa
|
10.55pg- 12.05tgh
|
Subjek
|
Pemulihan Bahasa Melayu
|
Tajuk
|
Tatabahasa (Mengenalpasti
kesalahan ejaan dan penggunaan imbuhan).
|
Objektif
P&P
|
Di akhir pengajaran pelajar dapat:-
i)
Memahami
petikan yang diberi.
ii)
Mengenalpasti
kesalahan ejaan dan penggunaan imbuhan dalam petikan tersebut.
ii)
Membuat latihan dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang mengenalpasti kesalahan ejaan dan
penggunaan imbuhan.
|
ABM
|
Buku teks, papan hitam, buku rujukan.
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan dan membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai berdikari,
nilai bertanggungjawab.
|
KBKK
|
Menerangkan,
sumbangsaran dan menjana idea.
|
Refleksi
|
50% pelajar dapat membuat latihan dengan
baik. 50% pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
02.10.2014 (Khamis)
|
Kelas
|
6AK4
-
30 orang
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Aktiviti
|
Perbincangan Soalan Percubaan STPM.
|
Tarikh
|
03.10.2014 (Jumaat)
|
Kelas
|
5K2
-24 orang pelajar.
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan latihan ulangkaji Pendidikan
Moral (Kertas Model 2).
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i)
Memahami kehendak soalan.
ii)
Menjawab soalan dengan baik.
|
Hasil Pembelajaran
|
i)
Memahami
teknik menjawab soalan.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang teknik menjawab soalan.
|
ABM
|
Papan
hitam, lembaran kerja.
|
Aktiviti
|
Perbincangan,
penerangan dan membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai saling membantu
dan bekerjasama, nilai toleransi.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Terdapat tiga orang pelajar yang masih lemah
dalam teknik menjawab soalan.
|
Tarikh
|
03.10.2014 (Jumaat)
|
Kelas
|
6AK4
-
30 orang
|
Masa
|
10.40pg-11.40pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Aktiviti
|
Perbincangan Soalan Percubaan STPM.
|
No comments:
Post a Comment