RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
PENDIDIKAN MORAL
T5/PENGAJIAN AM T6AK4
MINGGU 6
Tarikh
|
04.02.2014
(Selasa)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian
Am
|
Tajuk
|
Topik
1: Alih Bentuk Komunikasi
a)
Melukis
grafik (Graf Bar Komponen)
|
Objektif P&P
|
Di
akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i)
Memahami
teks linear.
ii)
Memindahkan
data/maklumat kepada teks bukan linear.
iii)
Melukis
grafik dengan betul.
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat memahami teknikmelukis graf dengan betul.
|
Pengetahuan Sedia
Ada
|
Pelajar
telah mendapat pendedahan awal tentang melukis graf bar kompaun.
|
ABM
|
Buku teks pra-u, Praktis Tubi A STPM
Pengajian AM, Papan hitam.
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, sumbangsaran dan membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai
kreatif, inovatif, kerjasama dan hormat-menghormati.
|
KBKK
|
Menerangkan
dan menjana idea.
|
Refleksi
|
70%pelajar
dapat memahami topik yang diajar. 30%pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
05.02.2014
(Rabu)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian
Am
|
Tajuk
|
Topik
1: Alih Bentuk Komunikasi
b)
Melukis
grafik (Graf Bar Komponen)
|
Objektif P&P
|
Di
akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i)
Memahami
teks linear.
ii)
Memindahkan
data/maklumat kepada teks bukan linear.
iii)
Melukis
grafik dengan betul.
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat memahami teknikmelukis graf dengan betul.
|
Pengetahuan Sedia
Ada
|
Pelajar
telah mendapat pendedahan awal tentang melukis graf bar kompaun.
|
ABM
|
Buku teks pra-u, Praktis Tubi A STPM
Pengajian AM, Papan hitam.
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, sumbangsaran dan membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai
kreatif, inovatif, kerjasama dan hormat-menghormati.
|
KBKK
|
Menerangkan
dan menjana idea.
|
Refleksi
|
70%pelajar
dapat memahami topik yang diajar. 30%pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
06.02.2014
(Khamis)
|
Kelas
|
5K9
|
Masa
|
09.45pg-10.55pg
|
Subjek
|
Pendidikan
Moral
|
Tajuk
|
Bidang
1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
1.12: Nilai Kesederhanaan
|
Objektif P&P
|
Di
akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i)
Menyedari
kepentingan kerajaan mengamalkan kesederhanaan dalam dasar pembangunan
negara.
ii)
Menghargai
usaha yang dijalankan oleh kerajaan untuk menyeimbangkan pembangunan negara.
|
Hasil Pembelajaran
|
i)
Menyokong
usaha kerajaan untuk menyeimbangkan pembangunan insan dan pembangunan
fizikal.
|
Pengetahuan Sedia
Ada
|
Pelajar
telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keadilan dan nilai rasional.
|
ABM
|
Buku
teks, Buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru
membuat penerangan dan memberi latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai
kesederhanaan.
|
KBKK
|
Menerangkan
dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Kebanyakan
pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
06.02.2014
(Khamis)
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian
Am
|
Tajuk
|
Topik
1: Alih Bentuk Komunikasi
c)
Melukis
grafik (Graf Bar Songsang)
|
Objektif P&P
|
Di
akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i)
Memahami
teks linear.
ii)
Memindahkan
data/maklumat kepada teks bukan linear.
iii)
Melukis
grafik dengan betul.
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
dapat memahami teknikmelukis graf dengan betul.
|
Pengetahuan Sedia
Ada
|
Pelajar
telah mendapat pendedahan awal tentang melukis graf bar kompaun.
|
ABM
|
Buku teks pra-u, Praktis Tubi A STPM
Pengajian AM, Papan hitam.
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, sumbangsaran dan membuat latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai
kreatif, inovatif, kerjasama dan hormat-menghormati.
|
KBKK
|
Menerangkan
dan menjana idea.
|
Refleksi
|
60%pelajar
dapat memahami topik yang diajar. 40%pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
07.02.2014
(Jumaat) – masuk wad bersalin di hospital, Serian.
|
Kelas
|
6AK4
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pengajian
Am
|
No comments:
Post a Comment