RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T4/SEJARAH T4/PENGAJIAN AM T6RK4
MINGGU 31
Tarikh
|
29.07.2013 (Isnin)
|
Kelas
|
4K4
|
Masa
|
07.05pg-08.05pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Ujian Topikal
|
Tarikh
|
29.07.2013 (Isnin)
|
Kelas
|
6RK4
|
Masa
|
09.25pg-10.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Ujian Topikal (esei)
|
Tarikh
|
30.07.2013 (Selasa)
|
Kelas
|
4K2
|
Masa
|
07.05pg-08.05pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Ujian Topikal
|
Tarikh
|
30.07.2013 (Selasa)
|
Kelas
|
4K9
|
Masa
|
08.05pg-09.05pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Ujian Topikal
|
Tarikh
|
30.07.2013 (Selasa)
|
Kelas
|
6RK4
|
Masa
|
10.25pg-10.55pg
|
Subjek
|
Pengajian Am (Tutorial)
|
Tajuk
|
Membuat ulangkaji bagi persediaan Ujian Topikal.
|
Tarikh
|
30.07.2013 (Selasa)
|
Kelas
|
4K4
|
Masa
|
11.25pg-11.55pg
|
Subjek
|
Sejarah
|
Tajuk
|
Membuat perbincangan tentang Ujian Topikal.
|
Tarikh
|
31.07.2013 (Rabu)
|
Kelas
|
6RK4
|
Masa
|
07.05pg-08.05pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Ujian Topikal (Kenegaraan).
|
Tarikh
|
31.07.2013 (Rabu)
|
Kelas
|
6RK4
|
Masa
|
10.25pg-10.55pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Perbincangan Ujian Topikal (esei).
|
Tarikh
|
01.08.2013 (Khamis)
|
Kelas
|
4K2
|
Masa
|
07.05pg-08.05pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Bab 4: Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme
4.2: Nilai Taat Setia Kepada Raja Dan Negara
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyedari bahawa kedaulatan negara perlu dijaga.
ii) Memperlihatkan taat setia kepada raja dan negara.
iii) Menunaikan tanggungjawab masing-masing dalam mempertahankan maruah negara.
|
Hasil Pembelajaran
|
i) Patuh dan setia kepada negara sebagaimana yang ditunjukkan oleh tokoh-tokoh yang mempertahankan maruah negara.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai cinta akan negara.
|
ABM
|
Buku teks, Buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru membuat penerangan, soal jawab dan memberi latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai taat setia kepada raja dan negara.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
01.08.2013 (Khamis)
|
Kelas
|
4K9
|
Masa
|
09.25pg-10.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Bab 4: Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme
4.2: Nilai Taat Setia Kepada Raja Dan Negara
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyedari bahawa kedaulatan negara perlu dijaga.
ii) Memperlihatkan taat setia kepada raja dan negara.
iii) Menunaikan tanggungjawab masing-masing dalam mempertahankan maruah negara.
|
Hasil Pembelajaran
|
i) Patuh dan setia kepada negara sebagaimana yang ditunjukkan oleh tokoh-tokoh yang mempertahankan maruah negara.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai cinta akan negara.
|
ABM
|
Buku teks, Buku rujukan, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru membuat penerangan, soal jawab dan memberi latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai taat setia kepada raja dan negara.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
01.08.2012 (Khamis)
|
Kelas
|
6RK4
|
Masa
|
10.55pg-.11.55pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Bab 7: Mahkamah Atasan dan Mahkamah Rendah
7.1: Mahkamah Persekutuan
7.2: Mahkamah Rayuan
7.3: Mahkamah Tinggi
7.4: Mahkamah Rendah
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menyatakan jenis-jenis mahkamah.
ii) Menghuraikan tentang Mahkamah Persekutuan, Mahkamah Rayuan, Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rendah.
iii) Membuat latihan bab 7.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menghuraikan tentang empat jenis mahkamah.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang perkhidmatan perundangan.
|
ABM
|
Buku rujukan, teks pra-u, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Penerangan, sumbangsaran dan latihan.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai bangga kepada negara.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
70%pelajar memahami topik yang diajar. 30%pelajar masih memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
02.08.2013 (Jumaat)
|
Kelas
|
6RK4
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Pembentangan tajuk esei (ekopelancongan, inflasi dan ekologi dan pembangunan). Pembentangan berkumpulan.
|
No comments:
Post a Comment