RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T4/SEJARAH T4/PENGAJIAN AM T6RK4
MINGGU 24
Tarikh
|
10.06.2013 (Isnin)
|
Kelas
|
4K4
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Perbincangan Soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Tarikh
|
10.06.2012 (Isnin)
|
Kelas
|
6RK4
|
Masa
|
09.45pg-10.55pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Bab 1: Konsep Negara dan Pembentukan Negara Malaysia
1.4: Pembentukan Negara Malaysia
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menggalurkan pembentukan Malaysia.
ii) Menghuraikan Perjanjian Malaysia.
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengetahui susur galur pembentukan Malaysia.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang bentuk-bentuk negara.
|
ABM
|
Buku rujukan, teks pra-u, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai patriotisme
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
11.06.2013 (Selasa)
|
Kelas
|
4K2
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Perbincangan Soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Tarikh
|
11.06.2013 (Selasa)
|
Kelas
|
4K9
|
Masa
|
08.15pg-09.25pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Perbincangan Soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Tarikh
|
11.06.2012 (Selasa)
|
Kelas
|
6RK4
|
Masa
|
10.55pg-11.30pg
|
Subjek
|
Pengajian Am (Tutorial)
|
Tajuk
|
Bab 1: Konsep Negara dan Pembentukan Negara Malaysia
1.4: Pembentukan Negara Malaysia
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Menggalurkan pembentukan Malaysia.
ii) Menghuraikan Perjanjian Malaysia.
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengetahui susur galur pembentukan Malaysia.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang bentuk-bentuk negara.
|
ABM
|
Buku rujukan, teks pra-u, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai patriotisme
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar.
|
Tarikh
|
12.06.2012 (Rabu)
|
Kelas
|
6RK4
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Bab 1: Konsep Negara dan Pembentukan Negara Malaysia
1.5: Konsep Pengasingan Kuasa
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Mengetahui maksud doktrin pengasingan kuasa.
ii) Menghuraikan konsep pengasingan kuasa di Malaysia.
iii) Menerangkan ciri-ciri Negara Malaysia yang berdaulat.
|
Hasil Pembelajaran
|
Menerangkan maksud doktrin pengasingan kuasa.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang pembentukan Negara Malaysia.
|
ABM
|
Buku rujukan, teks pra-u, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai patriotisme
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Terdapat segelintir pelajar yang masih belum memahami doktrin pengasingan kuasa.
|
Tarikh
|
13.06.2013 (Khamis)
|
Kelas
|
4K2
|
Masa
|
07.05pg-08.15pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Perbincangan Soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Tarikh
|
13.06.2013 (Khamis)
|
Kelas
|
4K9
|
Masa
|
09.45pg-10.55pg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Perbincangan Soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Tarikh
|
13.06.2012 (Khamis)
|
Kelas
|
6RK4
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Latihan esei:- tema pertahanan: cetak rompak.
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Mengetahui maksud cetak rompak.
ii) Menerangkan faktor-faktor yang mendorong pengguna membeli barangan cetak rompak.
iii) Menghuraikan langkah untuk membendung masalah cetak rompak.
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengetahui teknik menjawab esei dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang doktrin pengasingan kuasa.
|
ABM
|
Buku rujukan, teks pra-u, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai kerjasama.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Terdapat segelintir pelajar yang masih lemah dalam membuat esei dan memerlukan bimbingan guru.
|
Tarikh
|
14.06.2012 (Jumaat)
|
Kelas
|
6RK4
|
Masa
|
11.30pg-12.40tgh
|
Subjek
|
Pengajian Am
|
Tajuk
|
Latihan esei:- tema pertahanan: cetak rompak (sambungan)
|
Objektif P&P
|
Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
i) Mengetahui maksud cetak rompak.
ii) Menerangkan faktor-faktor yang mendorong pengguna membeli barangan cetak rompak.
iii) Menghuraikan langkah untuk membendung masalah cetak rompak.
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengetahui teknik menjawab esei dengan baik.
|
Pengetahuan Sedia Ada
|
Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang doktrin pengasingan kuasa.
|
ABM
|
Buku rujukan, teks pra-u, papan hitam.
|
Aktiviti
|
Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar.
|
Penerapan Nilai
|
Nilai kerjasama.
|
KBKK
|
Menerangkan dan menjana idea.
|
Refleksi
|
Terdapat segelintir pelajar yang masih lemah dalam membuat esei dan memerlukan bimbingan guru.
|
No comments:
Post a Comment