RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/SEJARAH T4/PENGAJIAN AM T6RK5
MINGGU 29
Tarikh | 16.07.2012 (Isnin) |
Kelas | 6RK5 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Pengajian Am |
Tajuk | Bab 3: Amalan Demokrasi dan Pilihan Raya di Malaysia 3.1: Amalan Demokrasi di Malaysia 3.2: Pilihan Raya Umum 3.3: Suruhanjaya Pilihan Raya |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Menghuraikan proses pilihan raya. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang Ketua Audit Negara. |
ABM | Buku rujukan, Buku Teks Pra-u, papan hitam. |
Aktiviti | Pelajar membuat pembentangan. |
Penerapan Nilai | Nilai keamanan dan keharmonian negara. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 16.07.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 10.55pg-11.30pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 6: Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya. 6.5: Perkembangan tamadun Islam dengan tamadun lain. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Menghuraikan kesan pertembungan tamadun Islam dengan tamadun lain di dunia. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang Kerajaan Turki Uthmaniyah. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Bersikap kepimpinan cemerlang. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 16.07.2012 (Isnin) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.1: Nilai Melindungi Hak Kanak-kanak (Sambungan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan menerima peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan terhadap kanak-kanak. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkorban untuk negara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai melindungi hak kanak-kanak. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 17.07.2012 (Selasa) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.1: Nilai Melindungi Hak Kanak-kanak (Sambungan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan menerima peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan terhadap kanak-kanak. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkorban untuk negara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai melindungi hak kanak-kanak. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 17.07.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 10.20pg-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.1: Nilai Melindungi Hak Kanak-kanak (Sambungan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan menerima peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan terhadap kanak-kanak. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai berkorban untuk negara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai melindungi hak kanak-kanak. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 17.07.2012 (Selasa) |
Kelas | 6RK5 |
Masa | 11.30pg-12.40tgh |
Subjek | Pengajian Am |
Tajuk | Bab 3: Amalan Demokrasi dan Pilihan Raya di Malaysia 3.4: Kelayakan pemilih 3.5: Kelayakan calon untuk bertanding |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Menghuraikan kelayakan pemilih dan calon bertanding dalam pilihan raya. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang proses pilihan raya. |
ABM | Buku rujukan, Buku Teks Pra-u, papan hitam. |
Aktiviti | Pelajar membuat pembentangan. |
Penerapan Nilai | Nilai keamanan dan keharmonian negara. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 18.07.2012 (Rabu) |
Kelas | 6RK5 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pengajian Am |
Tajuk | Bab 4: Badan Perundangan Persekutuan: Parlimen 4.1: Parlimen 4.2: Keistimewaan Parlimen (Perkara 63) 4.3: Fungsi Parlimen 4.4: Persidangan Parlimen 4.5: Yang Di-Pertuan Agong |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Menghuraikan tentang Parlimen dan Yang di-Pertuan Agong. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kelayakan calon untuk bertanding dalam pilihan raya. |
ABM | Buku rujukan, Buku Teks Pra-u, papan hitam. |
Aktiviti | Pelajar membuat pembentangan. |
Penerapan Nilai | Nilai keamanan dan keharmonian negara. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 18.07.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 09.45pg-10.45pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.2: Nilai Menghormati Hak Wanita |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Mengiktiraf sumbangan wanita dalam pelbagai bidang demi pembangunan negara. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai melindungi hak kanak-kanak. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai menghormati hak wanita. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 18.07.2012 (Rabu) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 10.45pg-11.45pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 6: Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membuat latihan Bab 6 dengan baik. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kesan pertembungan Tamadun Islam dengan tamadun lain di dunia. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Bersikap kepimpinan cemerlang. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 19.07.2012 (Khamis) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.2: Nilai Menghormati Hak Wanita |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Mengiktiraf sumbangan wanita dalam pelbagai bidang demi pembangunan negara. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai melindungi hak kanak-kanak. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai menghormati hak wanita. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 19.07.2012 (Khamis) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 10.20pg-11.30pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 6: Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membuat latihan Bab 6 dengan baik. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kesan pertembungan Tamadun Islam dengan tamadun lain di dunia. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Bersikap kepimpinan cemerlang. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 19.07.2012 (Khamis) |
Kelas | 6RK5 |
Masa | 11.30pg-12.40pg |
Subjek | Pengajian Am |
Tajuk | Bab 4: Badan Perundangan Persekutuan: Parlimen 4.6: Dewan Rakyat |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Menghuraikan tentang Dewan Rakyat. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang Yang di-Pertuan Agong. |
ABM | Buku rujukan, Buku Teks Pra-u, papan hitam. |
Aktiviti | Pelajar membuat pembentangan. |
Penerapan Nilai | Nilai keamanan dan keharmonian negara. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 20.07.2012 (Jumaat) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia 5.2: Nilai Menghormati Hak Wanita |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Mengiktiraf sumbangan wanita dalam pelbagai bidang demi pembangunan negara. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai melindungi hak kanak-kanak. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai menghormati hak wanita. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
No comments:
Post a Comment