RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/SEJARAH T4/PENGAJIAN AM T6RK5
MINGGU 25
Tarikh | 18.06.2012 (Isnin) |
Kelas | 6RK5 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Pengajian Am |
Tajuk | Pelajar mengikuti seminar di Dewan Sri Sadong. |
Tarikh | 18.06.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 10.55pg-11.30pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 5: Kerajaan Islam Di Madinah
|
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan kepentingan pembukaan semula Kota Makkah. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kepentingan Piagam Madinah. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan, nota dan latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Bersikap kepimpinan. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Tarikh | 18.06.2012 (Isnin) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 4: Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme 4.1: Nilai Cinta Akan Negara |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Berbangga dengan kepelbagaian agama dan budaya dalam masyarakat di Malaysia. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai peka terhadap isu-isu alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai cinta akan negara. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 19.06.2012 (Selasa) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 07.05-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 4: Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme 4.1: Nilai Cinta Akan Negara |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Berbangga dengan kepelbagaian agama dan budaya dalam masyarakat di Malaysia. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai peka terhadap isu-isu alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai cinta akan negara. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 19.06.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 10.20pg-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 4: Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme 4.1: Nilai Cinta Akan Negara |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Berbangga dengan kepelbagaian agama dan budaya dalam masyarakat di Malaysia. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai peka terhadap isu-isu alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai cinta akan negara. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 19.06.2012 (Selasa) |
Kelas | 6RK5 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pengajian Am |
Tajuk | Bab 1: Malaysia Kekal Berdaulat (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membuat latihan dengan baik. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang sebab-sebab penubuhan Malaysia. |
ABM | Buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai patriotisme |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 20.06.2012 (Rabu) |
Kelas | 6RK5 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pengajian Am |
Tajuk | Bab 2: Perlembagaan Persekutuan 2.1: Perlembagaan Persekutuan 2.2: Kepentingan Perlembagaan Persekutuan 2.3: Kandungan Perlembagaan Persekutuan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Menghuraikan kepentingan perlembagaan persekutuan. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang konsep perlembagaan. |
ABM | Buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat penerangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai patriotisme |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 20.06.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 10.20pg-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 4: Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme 4.1: Nilai Cinta Akan Negara (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Berbangga dengan kepelbagaian agama dan budaya dalam masyarakat di Malaysia. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai peka terhadap isu-isu alam sekitar. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai cinta akan negara. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 20.06.2012 (Rabu) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 11.30pg-12.40tgh |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 5: Kerajaan Islam Di Madinah (Latihan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar membuat latihan dengan baik. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kepentingan pembukaan semula Kota Makkah. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Bersikap kepimpinan. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Tarikh | 21.06.2012 (Khamis) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 4: Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme 4.2: Nilai Taat Setia Kepada Raja dan Negara. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Mencurah bakti dengan taat setia demi kedaulatan negara. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai cinta akan negara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai taat setia kepada raja dan negara. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 201.06.2012 (Khamis) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 10.20pg-11.30pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 6: Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya. 6.1: Kerajaan Khulafa al-Rasyidin a) Konsep Khalifah b) Syarat dan cara pemilihan khalifah |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Menghuraikan konsep khalifah dan syarat menjadi khalifah. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang kepentingan pembukaan semula Kota Makkah. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi latihan kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Bersikap kepimpinan cemerlang. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 21.06.2012 (Khamis) |
Kelas | 6RK5 |
Masa | 11.30pg-12.40tgh |
Subjek | Pengajian Am |
Tajuk | Bab 2: Perlembagaan Persekutuan 2.4: Kebebasan Asasi Warganegara Malaysia |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Menghuraikan kebebasan asasi Warganegara Malaysia. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang perlembagaan persekutuan. |
ABM | Buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat penerangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai patriotisme |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 22.06.2012 (Jumaat) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 4: Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme 4.2: Nilai Taat Setia Kepada Raja dan Negara. |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Mencurah bakti dengan taat setia demi kedaulatan negara. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai cinta akan negara. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai taat setia kepada raja dan negara. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
No comments:
Post a Comment