miRANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PENDIDIKAN MORAL T5/SEJARAH T4
MINGGU 9
Tarikh | 27.02.2012 (Isnin) |
Kelas | 5K1 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.10: Nilai Keadilan (Sambungan) 1.11: Nilai Rasional |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keadilan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai keadilan dan rasional. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 27.02.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 2: Peningkatan Tamadun 2.1: Latar Belakang Tamadun 2.2: Aspek-aspek Peningkatan Tamadun |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menyatakan dan menghuraikan aspek peningkatan Tamadun Yunani, Rom, China dan India dari segi perluasan kuasa dan ekonomi. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang aspek perundangan Tamadun China dan India. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Kemakmuran dan kegemilangan negara. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 27.02.2012 (Isnin) |
Kelas | 4S2 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.11: Nilai Rasional |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keadilan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Rasional. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 28.02.2012 (Selasa) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 08.15pg-09.15pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 2: Peningkatan Tamadun 2.1: Latar Belakang Tamadun 2.2: Aspek-aspek Peningkatan Tamadun - Peningkatan Sosial a) Pendidikan b) Falsafah |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menyatakan dan menghuraikan aspek peningkatan sosial Tamadun Yunani, Rom, China dan India dari segi pendidikan dan falsafah. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang aspek perluasan kuasa dan ekonomi Tamadun Yunani, Tamadun Rom, Tamadun China dan India. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Keharmonian dan kesejahteraan negara. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 28.02.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.12: Nilai Kesederhanaan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keadilan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kesederhanaan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 29.02.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.12: Nilai Kesederhanaan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keadilan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kesederhanaan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 29.02.2012 (Rabu) |
Kelas | 5K1 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.12: Nilai Kesederhanaan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keadilan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kesederhanaan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 01.03.2012 (Khamis) |
Kelas | 5S2 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri 1.12: Nilai Kesederhanaan |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keadilan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kesederhanaan. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 01.03.2012 (Khamis) |
Kelas | 5K6 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan 2.1: Nilai Kasih Sayang Terhadap Keluarga |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keadilan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kasih sayang terhadap keluarga. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 01.03.2011 (Khamis) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 12.05tgh-12.40tgh |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Membuat ulangkaji Bab 1 untuk persediaan ujian bulanan. |
Tarikh | 02.03.2012 (Jumaat) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 09.40pg-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Bab 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan 2.1: Nilai Kasih Sayang Terhadap Keluarga |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang nilai keadilan. |
ABM | Buku teks, buku rujukan, papan hitam. |
Aktiviti | Guru membuat perbincangan dan memberi latihan kepada pelajar. |
Penerapan Nilai | Nilai Kasih sayang terhadap keluarga. |
KBKK | Menerangkan dan menjana idea. |
Refleksi | Kebanyakan pelajar memahami topik yang diajar. |
Tarikh | 03.03.2011 (Sabtu) |
Kelas | 5S5 |
Masa | 09.40pg-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Ujian 1 |
No comments:
Post a Comment