RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
PEMULIHAN BAHASA MELAYU T4/PENDIDIKAN MORAL T4/SEJARAH T4
MINGGU 17
Tarikh | 25.04.2011 (Isnin) – cuti peristiwa |
Tarikh | 26.04.2011 (Selasa) |
Kelas | 4K1 |
Masa | 08.15pg-09.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Membuat Kerja Kursus Moral (SPM) |
Tarikh | 26.04.2011 (Selasa) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 10.55pg-11.30pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam Dan Perkembangannya Di Makkah.
|
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar mengisahkan riwayat hidup Nabi Muhammad sehingga dilantik menjadi rasul dan menyatakan kepentingan pendidikan dalam Islam. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang maksud jahiliah dan ciri-ciri masyarakat Arab jahiliah. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Kepimpinan agung untuk kesejahteraan ummah. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 70% pelajar dapat memahami topik yang diajar. 30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 27.04.2011 (Rabu) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 08.15pg-09.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Membuat Kerja Kursus Moral (SPM) |
Tarikh | 27.04.2011 (Rabu) |
Kelas | 4K6 |
Masa | 09.45pg-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Membuat Kerja Kursus Moral (SPM) |
Tarikh | 27.04.2011 (Rabu) |
Kelas | 4S2 |
Masa | 11.30pg-12.40tgh |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Membuat Kerja Kursus Moral (SPM) |
Tarikh | 28.04.2011 (Khamis) |
Kelas | 4K3 |
Masa | 09.45pg-10.20pg |
Subjek | Pemulihan Bahasa Melayu |
Tajuk | Tatabahasa (ejaan) |
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar mengeja perkataan yang disebut dengan baik. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang membetulkan kata dan istilah. |
ABM | Buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru menyebut perkataan Bahasa Melayu dan pelajar mengeja perkataan tersebut. |
Penerapan Nilai | Kesungguhan, kerjasama, dan mematuhi arahan guru. |
KBKK | Menjana idea. |
Refleksi | 60% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 28.04.2011 (Khamis) |
Kelas | 4K1 |
Masa | 10.20pg-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Membuat ulangkaji bagi persediaan ujian pertengahan tahun dan membuat Kerja Kursus Moral (SPM). |
Tarikh | 28.04.2011 (Khamis) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 11.30pg-12.40tgh |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam Dan Perkembangannya Di Makkah.
|
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menghuraikan tentang reaksi masyarakat Arab Makkah terhadap Islam. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang riwayat hidup Nabi Muhammad sehingga dilantik menjadi rasul. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Kecekalan menegakkan kebenaran. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 70% pelajar dapat memahami topik yang diajar. 30% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 29.04.2011 (Jumaat) |
Kelas | 4K3 |
Masa | 07.05pg-08.15pg |
Subjek | Pemulihan Bahasa Melayu |
Tajuk | Membuat ulangkaji bagi persediaan untuk ujian pertengahan tahun. |
Tarikh | 29.04.2011 (Jumaat) |
Kelas | 4K7 |
Masa | 08.15pg-09.25pg |
Subjek | Sejarah |
Tajuk | Bab 5: Kerajaan Islam Di Madinah
|
Objektif P&P | Di akhir pengajaran, pelajar dapat:-
|
Hasil Pembelajaran | Membolehkan pelajar menerangkan tentang Perjanjian Aqabah Pertama dan Kedua serta Piagam Madinah dan kepentingannya. |
Pengetahuan Sedia Ada | Pelajar telah mendapat pendedahan awal tentang reaksi masyarakat Arab Makkah terhadap Islam. |
ABM | Buku teks, buku rujukan dan papan hitam. |
Aktiviti | Guru memberi penerangan dan nota kepada pelajar. |
Nilai patriotisme | Penyatuan ummah mengukuhkan kemakmuran negara, keluhuran perlembagaan negara. |
KBKK | Menerangkan, menjana idea dan meningkatkan daya ingatan tentang fakta. |
Refleksi | 60% pelajar dapat memahami topik yang diajar. 40% pelajar masih memerlukan bimbingan guru. |
Tarikh | 29.04.2011 (Jumaat) |
Kelas | 4S5 |
Masa | 10.40pg-11.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Membuat ulangkaji bagi persediaan ujian pertengahan tahun dan membuat Kerja Kursus Moral (SPM). |
No comments:
Post a Comment